صفحه اصلیمجله سلامتاخبار حوزه سلامتکرونا، چه کسانی نیازی به واکسن و داروی کرونا نخواهند داشت

کرونا، چه کسانی نیازی به واکسن و داروی کرونا نخواهند داشت

ارسال نظر

تعداد بازدید: 682

اخبار حوزه سلامت

کرونا، چه کسانی نیازی به واکسن و داروی کرونا نخواهند داشت

اشتراک‌گذاری

icon
icon
icon
icon

بروزرسانی:

16 اردیبهشت 1399

 

ویروس کرونا تاکنون به تنهایی توانسته جان هزاران نفر در ایران و سراسر جهان را بگیرد و انسانهای زیادی را درگیر بیماری، درمان و مراقبت از بیماران کرده است و به همین دلیل تمام دولتها و سازمان‌های بهداشتی را برآن داشته که به دنبال درمان و حتی ایجاد فرایندی جهت پیشگیری از مبتلا شدن به این ویروس باشند به همین دلیل صدهاگروه تحقیقاتی درحال جستجو برای یافتن واکسن مناسب برای پیشگیری از این بیماری هستند.

بااین حال اگر می‌خواهید جزو آن درسته ازافرادی باشید که می‌خواهید نیازمند دارو و واکسن کرونا نباشید این مقاله را تا آخرمطالعه و رعایت نمایید.


دانستن راه های انتقال ویروس کرونا (Coronavirus) ،کمک شایانی به پیشگیری از انتقال این ویروس دارد . برخلاف آنچه تصور می شود تا کنون هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا (Coronavirus) ازطریق حشرات خانگی (مانندمگس و پشه و...) دردست نیست . این ویروس که باعث ابتلا به بیماری کوید 19(Covid-19) میشود از طریق قطراتی که ممکن است در اثرسرفه، عطسه یا صحبت کردن شخص مبتلا به کرونا در هوا موجود باشد منتقل می شود . همچنین لمس کردن سطوح آلوده به ویروس کرونا و مالیدن دست به چشم ها، گوش، بینی و دهان نیز می تواند علت ابتلا به کوید 19 باشد .

با چند راه حل ساده می توانید احتمال ابتلابه کرونا کاهش داده و حتی به صفر برسانید :

 

تصویر بلاگ

دست های خود را همیشه و با دقت بشویید

به صورت منظم و پیاپی دستان خود را با آب گرم و صابون و با محلول ضد عفونی کننده‌ی حاوی الکل بشویید . این کار ویروس های احتمالی را از بین برده و مانع انتقال آن به سایر بخشهای بدن و ابتلابه کوید 19(COVID-19) میگردد .

 

تصویر بلاگ

فاصلهی فیزیکی را رعایت کنید

برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، حداقل 1 مترفاصله ی فیزیکی بین خود و سایر افراد ایجادکنید، زیرا هنگامی که فردی عطسه، سرفه یا با صدای بلند صحبت می کند قطرات ریزی ازطریق دهان بینی او در هوا پخش می شود که ممکن است شما از طریق تنفس آن ذرات را وارد بدن خود کرده و به همین سادگی به کوید 19(COVID-19) مبتلا شوید .

 

تصویر بلاگ

حضور در اماکن شلوغ ممنوع

ازحضور در اماکن شلوغ بپرهیزید . احتمال وجود افراد مبتلا به ویروس کرونا در این اماکن بیشتر است و به دلیل عدم وجود فضای کافی برای رعایت فاصله ی 1 متر،ممکن است به یک فرد آلوده تبدیل شوید .

 

تصویر بلاگ

صورت خود را لمس نکنید

ازدست زدن به بینی، دهان و چشم های خودبپرهیزید . دستان شما به دلیل لمس سطوح مختلف که ممکن است آلوده به ویروس کرونا (Coronavirus) باشند،راه انتقال خوبی به شمار می آید و باعث میشود ویروس به سادگی وارد بدن شود و اعضای مختلف را درگیر کند .

 

تصویر بلاگ

درخانه بمانید

حتی در صورت داشتن علائم جزئی بیماری مانند تب، سرفه و سردرد در خانه بمانید و خود رادر شرایط قرنطینه‌ی خانگی قرار دهید و ازکسی بخواهید تا موارد ضروری را برایتان مهیا سازد. چنانچه در شرایط ضروری مجبور به ترک منزل شدیدحتما از ماسک استفاده کنید تا مانع ازابتلای سایرین به کوید 19(COVID-19) شوید .

اطلاعات خود را از بیماری بالا ببرید

اطلاعات خود را مدام از طریق منابع معتبر جهانی مانند وزارت بهداشت، سازمان بهداشت جهانی و سازمان های معتبر محلی بروز رسانی کنید. این سازمان ها بهترین منابع برای اطلاع ازآخرین وضعیت موجود و توصیه های پزشکی هستند .

دریافت مشاوره و نوبت حضوری از پزشکان مرتبط

نظرات مشتریان ما

نظری ثبت نشده است

logo
logo

پزشک بوک اولین و بزرگترین سامانه جامع سلامت و درمان کشور ارائه دهنده خدمات پزشکی در قالب پلتفرم آنلاین مخصوص پزشکان و بیماران می باشد. پزشک بوک با هدف رفع تمامی نیازمندی‌های پزشکی و درمانی از جمله نوبت دهی آنلاین از پزشک متخصص، مشاوره آنلاین شما را تا درمان کامل همراهی می کند.

سامانه ثبت نام پزشکان و مراکز

logo etehadie
enamad
logo samandehi

دفتر مرکزی: تهران، ونک، خیابان شیراز جنوبی، خیابان سامان، پلاک 67، واحد 8

پشتیبانی پزشک بوک (از ساعت ۹ الی ۲۲):

021-91004191