واکسن کرونا کشف شد!

ارسال نظر

تعداد بازدید: 611

اخبار حوزه سلامت

واکسن کرونا کشف شد!

اشتراک‌گذاری

icon
icon
icon
icon

بروزرسانی:

08 تیر 1399

نتایج اولیه ی آزمایش واکسن ویرس کرونا (Corona virus) توسط کمپانی مدرنا (Moderna) در آمریکا بر روی برخی از داووطلبان مثبت نشان داده شد.
در این آزمایشات بدن افراد پس از تزریق واکسن، پادتنی شبیه به افراد بهبود یافته از کوید 19 (COVID-19) ترشح کرد. اگر آزمایشات آینده نیز نتیجه ی مثبت داشته باشد واکسن کرونا بزودی و به راحتی در دسترس عموم مردم جهان قرار خواهد گرفت.
قطعا این خبر، بهترین خبری ست که همه ی افراد جهان منتظرش بودند.

تصویر بلاگ

فروش واکسن کرونا

با این وجود که تست واکسن در محیط آزمایشگاهی نتایج امیدوارکننده ای داشت، مشخص نیست که آیا توانایی محافظت از مردم در برابر کوید 19 (COVID-19) را در دنیای واقعی دارد یا نه!
سازمان غذا و داروی آمریکا محیط شرکت مدرنا را برای فاز دوم آزمایش آماده و مجهز کرده است تا این بار بتوان واکسن را بر روی چند صد نفر و در مقیاس وسیع تر آزمایش کرد. در فاز سوم واکسن روی چند هزار نفر آزمایش خواهد شد. پیش از شیوع ویروس کرونا (Corona virus) مراحل آزمایش واکسن ها برای توسعه دهندگان اینقدر طولانی نبود و در مراحل اولیه روی هزاران نفر آزمایش می شد، اما این بار موضوع متفاوت است زیرا کوید 19 (COVID-19) روزانه هزاران نفر را در سطح جهان درگیر می کند و باعث مرگ بسیاری می شود. پس باید با احتیاط بیشتری پیش رفت.

عوارض واکسن کرونا

طبق گزارشاتی که محققین شرکت مدرنا منتشر کرده اند، تزریق این واکسن برای بدن افراد هیچ خطر و عوارض جدی و طولانی مدتی ندارد. فقط در موارد آزمایشی، برخی افراد پس از تزریق واکسن کرونا دچار قرمزی و درد خفیف در محل تزریق شدند که آن هم مدت طولانی به طول نیانجامید.
شرکت مدرنا پیش از نیز بر روی انواع دیگر ویروس کرونا (Corona virus) تحقیقاتی انجام و واکسن های بسیاری را روانه ی بازار کرده است. با توجه به اینکه این نخستین آزمایش انسانی این نوع از ویروس است دانشمندان امیدوارند آزمایشات در تمامی مراحل با موفقیت انجام شوند و کوید 19 (COVID-19) در همه جای دنیا ریشه کن شود.

یکی از اهداف مجله سلامت  پزشک‌بوک بالا بردن سطح سلامت عمومی جامعه از طریق اطلاع رسانی و آموزش های عمومی به مردم و همچنین افرادی که از لحاظ ایمنی سلامتی ضعیف و آسیب پذیر هستند می باشد.
" این بار با دست در دست هم ندادن کرونا را شکست خواهیم داد. "

دریافت مشاوره و نوبت حضوری از پزشکان مرتبط

نظرات مشتریان ما

نظری ثبت نشده است

logo
logo

پزشک بوک اولین و بزرگترین سامانه جامع سلامت و درمان کشور ارائه دهنده خدمات پزشکی در قالب پلتفرم آنلاین مخصوص پزشکان و بیماران می باشد. پزشک بوک با هدف رفع تمامی نیازمندی‌های پزشکی و درمانی از جمله نوبت دهی آنلاین از پزشک متخصص، مشاوره آنلاین شما را تا درمان کامل همراهی می کند.

سامانه ثبت نام پزشکان و مراکز

logo etehadie
enamad
logo samandehi

دفتر مرکزی: تهران، ونک، خیابان شیراز جنوبی، خیابان سامان، پلاک 67، واحد 8

پشتیبانی پزشک بوک (از ساعت ۹ الی ۲۲):

021-91004191