صفحه اصلیمجله سلامتاخبار حوزه سلامتاولین واکسن کرونا چه زمانی آماده و به دست ما میرسد؟

اولین واکسن کرونا چه زمانی آماده و به دست ما میرسد؟

ارسال نظر

تعداد بازدید: 692

اخبار حوزه سلامت

اولین واکسن کرونا چه زمانی آماده و به دست ما میرسد؟

اشتراک‌گذاری

icon
icon
icon
icon

بروزرسانی:

21 اردیبهشت 1399

ویروس کرونا (Coronavirus) در حال گسترش در جهان است در حالی که هنوز هیچ واکسنی برای محافظت بدن در مقابل بیماری کوید 19 (COVID-19) وجود ندارد.

اهمیت واکسن کرونا

ویروس کرونا (Coronavirus) به سادگی در همه جا گسترش پیدا می کند و اکثر جمعیت جهان هنوز در برابر آن آسیب پذیرند. واکسن، سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت می کند، بنابراین از بیمار شدن افراد جلوگیری خواهد کرد.

تصویر بلاگ

پیشرفت های حاصل شده در ساخت واکسن کوید 19 (COVID-19)

تحقیقات با سرعت بسیار بالایی در حال انجام است. نزدیک به 80 گروه تحقیقاتی در سراسر جهان در حال کار بر روی ساخت واکسن می باشند که برخی از آنها به مرحله ی آزمایشات بالینی رسیده اند.

  • نخستین آزمایش انسانیِ واکسن کرونا ماه گذشته توسط محققان در سیاتل اعلام شده است. این تحقیقات بدون تست بر روی حیوانات انجام گرفت.
  • اولین آزمایش انسانیِ اروپا، در آکسفورد با آزمایش بر روی 800 سرباز که نیمی از آن ها واکسن کوید 19 و نیمی دیگر واکسن مننژیت دریافت کردند صورت گرفته است.
  • محققان استرالیایی با تزریق 2 نوع واکسن احتمالی به موش ها تحقیقات را آغاز کردند. این نخستین تحقیق همه جانبه در رابطه با واکسن کرونا (Coronavirus) در جهان است که به زودی بر روی انسان نیز تست خواهد شد.

 

زمان دقیق ساخت واکسن کرونا

به صورت معمول کشف و ساخت یک واکسن اگر دهه ها به طول نیانجامد، حداقل چند سال طول خواهد کشید. محققان امیدوارند در مورد کوید 19 این زمان به چند ماه برسد. ساخت واکسن کرونا بی تردید کشف علمی بزرگی خواهد بود اما هیچ تضمینی برای درست عمل کردن آن وجود نخواهد داشت. پیش از این نیز 4 نوع ویروس کرونا (Coronavirus) وجود داشته و دارند که باعث سرماخوردگی های معمول در افراد می شود و هنوز هیچ واکسنی برای آن ها وجود ندارد.

یکی از اهداف مجله سلامت پزشک‌بوک بالا بردن سطح سلامت عمومی جامعه از طریق اطلاع رسانی و آموزش های عمومی به مردم و همچنین افرادی که از لحاظ ایمنی سلامتی ضعیف و آسیب پذیر هستند می باشد.
" این بار با دست در دست هم ندادن کرونا را شکست خواهیم داد. "

دریافت مشاوره و نوبت حضوری از پزشکان مرتبط

نظرات مشتریان ما

نظری ثبت نشده است

logo
logo

پزشک بوک اولین و بزرگترین سامانه جامع سلامت و درمان کشور ارائه دهنده خدمات پزشکی در قالب پلتفرم آنلاین مخصوص پزشکان و بیماران می باشد. پزشک بوک با هدف رفع تمامی نیازمندی‌های پزشکی و درمانی از جمله نوبت دهی آنلاین از پزشک متخصص، مشاوره آنلاین شما را تا درمان کامل همراهی می کند.

سامانه ثبت نام پزشکان و مراکز

logo etehadie
enamad
logo samandehi

دفتر مرکزی: تهران، ونک، خیابان شیراز جنوبی، خیابان سامان، پلاک 67، واحد 8

پشتیبانی پزشک بوک (از ساعت ۹ الی ۲۲):

021-91004191