صفحه اصلیمجله سلامتداروخرید واکسن گارداسیل 4 و 9 ظرفیتی آمریکایی، قیمت موثرترین واکسن خارجی(HPV)

خرید واکسن گارداسیل 4 و 9 ظرفیتی آمریکایی، قیمت موثرترین واکسن خارجی(HPV)

ارسال نظر

تعداد بازدید: 64206

دارو

خرید واکسن گارداسیل 4 و 9 ظرفیتی آمریکایی، قیمت موثرترین واکسن خارجی(HPV)

اشتراک‌گذاری

icon
icon
icon
icon

بروزرسانی:

18 آذر 1402

خرید و قیمت واکسن گارداسیل 4 یا 9 ظرفیتی آمریکایی چگونه است؟

خرید و تزریق واکسن گارداسیل 4 یا 9 ظرفیتی آمریکایی، کارساز‌ترین گزینه برای مبارزه با ویروس پاپیلومای انسانی یا زگیل تناسلی (HPV) است. این بیماری در چند سال اخیر در سراسر دنیا به شدت شیوع پیدا کرده و سلامت جسمی و جنسی افراد را به خطر انداخته است اما خوشبختانه واکسن‌های مختلفی برای جلوگیری از ابتلا به آن ساخته شده که بسیار کارساز هستند. حال در این بین سوالات و شب‌هات زیادی در رابطه با این واکسن، از سن تزریق گرفته تا عوارض و غیره وجود دارند که در ادامه این نوشته از داروخانه آنلاین پزشک بوک، قصد بررسی تمامی این موارد را داریم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

ویروس اچ پی وی (HPV) چیست و چه مشکلاتی برای بدن ایجاد می‌کند؟

ویروس HPV یک عفونت مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی شود. در ساده‌ترین و کم خطر‌ترین حالت ممکن، شاهد زگیل تناسلی خفیف هستیم که منجر به ایجاد زائده‌های پوستی تکثیر شونده و واگیر دار می‌شود. اما داستان به همینجا ختم نمی‌شود و زگیل تناسلی در برخی از مواقع می‌تواند منجر به بروز سرطان دهانه رحم، سرطان‌های سیستم تناسلی و سرطان سرطان‌های سر و گردن شود. شایع ترین نوع ابتلا به این ویروس، زگیل تناسلی، زگیل مقعد و زگیل واژن است، به همین جهت می‌توان نتیجه گرفت که پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی موضوعی بسیار مهم است اما با این وجود، متاسفانه در ایران به آن اهمیت زیادی داده نمی‌شود. برای پیشگیری از این ویروس حتما آزمایش HPV پیشنهاد می‌شود.

pezeshkbook.com - سویه‌های S2WXZ جدید امیکرون با نام‌های BQ1 و XBB

واکسن گارداسیل (HPV) چیست؟

واکسن زگیل تناسلی واکسنی است که با ترکیبات خاص خود می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس HPV مقاوم کند. HPV انواع مختلفی دارد و به همین جهت واکسن‌های آن نیز بدن را نسبت به چند نوع از این ویروس مقاوم می‌کنند. معمولا تمرکز واکسن‌ها بر روی انواع خطرناک زگیل تناسلی است. در بین واکسن‌های موجود، واکسن گارداسیل بهترین و مورد اعتماد‌ترین نوع واکسن HPV است که در ادامه این نوشته نیز قصد بررسی این واکسن را داریم. لازم به ذکر است که خرید واکسن گارداسیل کار سختی نیست و می‌توانید به سادگی از داروخانه آنلاین، انواع 4 و یا 9 ظرفیتی  این واکسن را تهیه کنید.

شرایط واکسن گارداسیل برای مردان و زنان

ویروس HPV، هم زنان و هم مردان را به خود مبتلا می‌کند اما عوارض آن در بانوان می‌تواند خطرناک‌تر باشد. به هر جهت زدن واکسن گارداسیل برای بانوان و آقایان واجب بوده و با توجه به نوع و رفتار ویروس، هیچ واکسن اختصاصی‌ای برای جنسیت وجود ندارد و هر دو جنس باید از یک نوع واکسن استفاده کنند. در صورتی‌ که در وضعیت سلامت عادی به سر می‌برید، شرایط و محدودیت خاصی برای تزریق واکسن گارداسیل، البته به جز محدودیت سنی وجود ندارد. اما در صورتی‌که از بیماری مزمن خاصی رنج می‌برید، باید در این باره با یک پزشک مشورت کنید. همچنین در صورتی‌که به بیماری‌های مقطعی مبتلا هستید، توصیه می‌شود تا بهبودی کامل برای تزریق واکسن HPV اقدام نکنید.

بهترین سن برای تزریق واکسن گارداسیل HPV چه زمانی است؟

ابتلا به ویروس HPV در هر سن و سالی ممکن است اما با توجه به اینکه این بیماری یک بیماری مقاربتی است و فعالیت جنسی افراد نیز از سن 12 – 13 سالگی به بعد شروع می‌شود و همچنین طبق نظر سازمان جهانی بهداشت، بهترین سن برای تزریق واکسن HPV در همین سنین است. توصیه می‌شود که زود‌تر از این مورد اقدامی صورت نگیرد اما بعد از سن 12 – 13 سالگی نیز برای تزریق واکسن گارداسیل مانعی ندارد. این واکسن یک واکسن اجباری نیست اما توصیه می‌شود که در صورتی‌که در نزدیک‌ترین زمانی که برای خرید دارو به داروخانه می‌روید، یک واکسن گارداسیل نیز تهیه کنید.

نقش واکسن در پیشگیری از سرطان رحم

تزریق واکسن HPV می‌تواند لزوما مانع بروز سرطان رحم شود چرا که این بیماری دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. اما همانطور که پیشتر گفته شد، یکی از دلایل اصلی این بیماری ویروس HPV است. بنابراین مراقبت‌های جنسی از جمله تزریق واکسن گارداسیل امری بسیار مهم در پیش‌گیری از ابتلا به سرطان رحم است. توجه داشته باشید که افراد مبتلا به سرطان رحم، باید با مشورت پزشک از این واکسن استفاده کنند.

در صورت ابتلا به زگیل تناسلی واکسن مفید است؟

اینکه آیا بعد از ابتلا به زگیل تناسلی واکسن HPV بزنیم یا نه، سوال خیلی هاست. از طریق آزمایش HPV در منزل یا در مراکز مربوطه، می‌توان جزئیات ویروس موجود در بدن را به دست آورد و درمان را شروع کرد اما واکسن، بعد از ابتلا نمی‌تواند به درمان کمک کند و باید فرایند‌های درمانی مربوطه را طی کنید اما تزریق واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به ویروس HPV می‌تواند کمک کند که بیمار به انواع دیگری از این ویروس مبتلا نشود. بنابراین حتی بعد از ابتلا به HPV توصیه می‌شود که از واکسن استفاده کنید.

عوارض و فواید واکسن گارداسیل HPV چیست؟

خرید و تزریق واکسن گارداسیل، بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس HPV است. ویروس HPV با تمام بیماری‌های مقاربتی دیگر متفاوت است و حتی با استفاده از کاندوم هم نمی‌توان از انتقال آن جلوگیری کرد و تنها راه، استفاده از واکسن است. در مقابل این مزیت واکسن HPV، عوارضی نیز وجود دارند. امروزه ادعا می‌شود که واکسن گارداسیل باعث نازایی می‌شود اما این موضوع هنوز از نظر علمی و بالینی اثبات نشده است. به صورت کلی، عوارض واکسن گارداسیل بسیار خفیف و مقطعی، شامل سرگیجه، تورم و قرمزی ناحیه تزریق، سردرد و سایر موارد اینچنینی هستند که نهایتا تا چند ساعت بعد از تزریق از بین خواهند رفت.

تاثیر و عوارض جانبی واکسن HPV چیست؟

قبل از دریافت این واکسن در صورتی که به واکسن و دارو حساسیت یا آلرژی دارید حتما با پزشک متخصص در این حوزه مشورت کنید و تمامی سابقه پزشکی خود را با پزشک در میان بگذارید، استفاده از واکسن گارداسیل در دوران بارداری توصیه نمی‌شود، هنوز مشخص نیست که این دارو از طریق شیر مادر منتقل می‌شود یا خیر ولی برای اطمینان حتما با پزشک خود مشورت کنید.

موثرترین نوع واکسن گارداسیل چند ظرفیتی است ؟

واکسن HPV دارای 3 مدل است. مدل 2 ظرفیتی (Cervarix, 2vHPV)، مدل 4 ظرفیتی (Gardasil, 4vHPV) و مدل 9 ظرفیتی (Gardasil 9, 9vHPV) . واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی در حال حاضر در ایران مناسبترین واکسنی می‌باشد که در پیشگیری زگیل تناسلی موثر است. این واکسن در برابر 4 تیپ پرخطر 6، 11، 16، 18 برای زنان و مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو نوع 11 و 6 بیشترین آمار ابتلا به زگیل تناسلی را در بین بقیه دارند.

 

برنامه مناسب تزریق واکسن گارداسیل برای سنین 9 تا 12 سال به شرح زیر است:

  • برای سنین 9 تا 14 سال برنامه دو دوزه: دوز دوم 6 تا 12 ماه بعد از تزریق دوز اول
  • برنامه سه روزه: در برنامه سه روزه می‌توان هر 4 ماه یک دوز را تزریق کرد.
  • برای سنین بیشتر 15 تا 45 سال بین ماه‌های 0، 2 و 6 هر بار یک دوز تزریق شود.
البته برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تزریق و نوع و غیره می‌توانید از پزشک متخصص مشورت بگیرید.

قیمت خرید واکسن و آزمایش hpv زگیل تناسلی چقدر می‌باشد؟

برای پیشگیری از ابتلا به HPV به واکسن نیاز دارید و برای درمان این مشکل به آزمایش! از طریق آزمایش می‌توان تعیین کرد که نوع ویروس چیست و تا چه حد خطرناک است و برای درمان و خرید واکسن گارداسیل چگونه باید اقدام کرد. به صورت کلی هزینه تست HPV خیلی بالا نیست اما اگر قصد انجام آزمایش HPV در منزل را داشته باشید، باید بیشتر هزینه کنید. این آزمایشات قیمت مشخصی ندارند و هر مجموعه‌ای بسته به کیفیت خدمات خود هزینه‌ای را تعیین می‌کند اما همانطور که گفته شد، این هزینه‌ها خیلی بالا نیستند. همچنین قیمت واکسن HPV که تا به اینجا مفصل در باره آن صحبت شد را می‌توان از یک داروخانه آنلاین پزشک بوک تهران یا داروخانه‌های آنلاین سایر استان‌ها، به صورت به‌روز و دقیق دریافت کنید.

آیا با بیمه امکان خرید واکسن گارداسیل است؟

خرید واکسن HPV به صورت آزاد بوده و هزینه خرید واکسن را هیچ نوع بیمه ای پوشش نمی‌دهد.

نحوه خرید واکسن گارداسیل از داروخانه آنلاین پزشک بوک

داروخانه آنلاین پزشک بوک با تحویل فوری زیر 60 دقیقه، با دارا بودن طیف گسترده‌ای از انواع داروها، آماده ارائه واکسن HPV به شما هموطنان عزیز است. ما در داروخانه تهران در تلاشیم تا علاوه بر فروش محصولات دارویی، در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از واکسن مفید HPV نیز قدم برداریم و به همین واسطه این نوشته را به رشته تحریر در آوردیم. تمامی سفارشات مشتریان در سراسر تهران، فقط تهران نیست و شهرستان هم هست . در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده و ارسال خواهد شد و تنها کافی است که وارد فروشگاه شده و محصول مورد نظر خود، حال چه واکسن گارداسیل یا هر واکسن و دارویی دیگری را انتخاب کنید.

خرید واکسن گارداسیل خارجی 4 و 9 ظرفیتی

در داروخانه معتبر سطح کشور واکسن های خارجی و ایرانی موجود است ولی باتوجه به تحریم و نوسان قیمت ارز خرید واکسن خارجی از لحاظ اقتصادی برای همه اقشار جامعه راحت نیست، با توجه به بودجه با انتخاب یک واکسن ایرانی گارداسیل از این بیماری می توانید در امان باشید. با مراجعه به داروخانه آنلاین پزشک بوک می‌توانید واکسن خود را تهیه کنید.

منابع:
 cdc.gov, gardasil9

سوالات متداول

حداکثر سن تزریق واکسن گارداسیل چند سال است؟

سن تزریق ار 9 سال تا 45 سال می باشد.

آیا فقط بانوان نیاز به تزریق واکسن گارداسیل دارند؟

خیر، تزریق واکسن گارداسیل به مردان و زنان پیشنهاد می شود.

آیا پس از تزریق 3 دوز و تکمیل دوره درمان نیاز به دوز یادآور است؟

خیر، پس از تزریق 3 دوز واکسن گارداسیل نیاز به دوز یادآور نیست.

آیا پس از تکمیل 3 دوز نیاز به چک کردن آنتی بادی دارم؟

خیر، پس از تزریق 3 دوز واکسن گارداسیل نیازی به آزمایش خاصی نیست.

آیا واکسن گارداسیل همه سویه های ویروس HPV را پوشش میدهد؟

خیر، حدود 200 سویه از این ویروس شناسایی شده که بسیاری از آنها بی خطر است. 13 نوع از سویه ها خطرناک و باعث ایجاد سرطان دهان، حلق، هنجره و ناحیه تناسلی مرد و زن می شوند.

واکسن گارداسیل 4 آمریکایی کدام سویه ها را پوشش میدهد؟

سویه های 6 و 11 که سویه های زگیل زا و سویه های 16 و 18 که سرطان زا می باشد را پوشش میدهد.

واکسن گارداسیل 9 آمریکایی کدام سویه ها را پوشش میدهد؟

سویه های 6 و 11 سویه های زگیل زا و سویه های 16،18،31،33،45،52،58 که سرطان زا می باشد را پوشش میدهد و کاملترین واکسن موجود می باشد.

دریافت مشاوره و نوبت حضوری از پزشکان مرتبط

نظرات مشتریان ما

نظری ثبت نشده است

logo
logo

پزشک بوک اولین و بزرگترین سامانه جامع سلامت و درمان کشور ارائه دهنده خدمات پزشکی در قالب پلتفرم آنلاین مخصوص پزشکان و بیماران می باشد. پزشک بوک با هدف رفع تمامی نیازمندی‌های پزشکی و درمانی از جمله نوبت دهی آنلاین از پزشک متخصص، مشاوره آنلاین شما را تا درمان کامل همراهی می کند.

سامانه ثبت نام پزشکان و مراکز

logo etehadie
enamad
logo samandehi

دفتر مرکزی: تهران، ونک، خیابان شیراز جنوبی، خیابان سامان، پلاک 67، واحد 8

پشتیبانی پزشک بوک (از ساعت ۹ الی ۲۲):

021-91004191