صفحه اصلیمجله سلامتسلامت عمومیقوانینی که باید برای لباس زیر خود بدانید

قوانینی که باید برای لباس زیر خود بدانید

ارسال نظر

تعداد بازدید: 1820

سلامت عمومی

قوانینی که باید برای لباس زیر خود بدانید

اشتراک‌گذاری

icon
icon
icon
icon

بروزرسانی:

02 مهر 1399

آیا هرگز با خود فکر کرده‌اید، "نظر من در مورد لباس زیر اشتباه است یا نه؟"
با وجود اینکه این موضوع ممکن است بخشی جدایی ناپذیر از برنامه روزمره ما باشد، اما چیزی نیست که یک فرد عادی در مورد آن اطلاعات زیادی داشته باشد.
آیا می‌دانید چه جنس پارچه‌هایی برای شما سالم ترند و یا تاریخ انقضا برای لباس زیر وجود دارد یا خیر؟

بعنوان نمونه مشکلات پوشیدن لباس زیر تنگ

پوشیدن لباس زیر تنگ می‌تواند مشکلات و بیماری های زیادی را به همراه داشته باشد.
این بیماری ها و مشکلات، هم برای خانومها، هم برای آقایان چه به لحاظ ظاهری و چه داخلیِ بدن می‌توانند مشکل ساز بشوند. مشکلاتی مثل:

  • - بوجود آمدن عفونت های واژینال. (در خانوما)
  • - ایجاد مشکلات و حساسیت های پوستیِ قارچی. (خانوما و آقایون)
  • - عفونتای باکتریاییِ پوستی بدلیل عدم عبور هوا. (بیشتر در خانوما)
  • - تیره شدن پوست (خانوما و آقایون)
  • - عفونت دستگاه ادراری (بیشتر در خانوما)
  • - کاهش تعداد اسپرم و ایجاد مشکلات باروری (آقایون)
  • - گرفتگی عروق بیضه (آقایون)

در صورتی که هر کدام از مشکلات بالا را دارید، از پزشکانِ متخصص در پزشک‌بوک مشاوره بگیرید.

تصویر بلاگ

این قوانین ناگفته لباس زیر می‌تواند بر سلامت و حتی بر روحیه شما تاثیرگذار باشد!

قانون اول - پارچه های طبیعی و به طور خاص پنبه ای بهترین پارچه برای لباس زیر است.پنبه قابل تنفس و جاذب است و می‌تواند به جلوگیری از عفونت‌های مخمری کمک کند. از آنجا که ترشحات واژن سالم است (مانند رطوبت همیشگی دهان) نیاز است تا رطوبت اضافی لباس‌های زیر به آرامی جذب شود.
مواد مصنوعی مانند نایلون و اسپندکس اجازه نفس کشیدن در منطقه را محدود نموده و با گرما و رطوبتی که ایجاد می‌کنند زمینه مناسبی برای ایجاد عفونت‌های مخمری فراهم می‌نمایند.

قانون دوم - پزشکان می‌گویند اگر ترشح یا عرق زیادی ندارید، می‌توانید با پوشیدن یک لباس زیر دو روز را پشت سر بگذارید. اما اگر به دلیل تجمع ترشحات واژن احساس ناراحتی می‌کنید، می‌توانید بیش از یک بار در روز آن را تعویض نمایید.

قانون سوم - در مورد اینکه آیا بدون لباس زیر به رختخواب رفتن بهتر است یا خیر بحث زیادی وجود دارد.
برای کسانی که واژن سالم دارند هر دو گزینه مناسب است، اما برای کسانی که به طور منظم با عفونت های مخمری سر‌و کار دارند، رفتن به رختخواب بدون لباس زیر می‌تواند متفاوت باشد.
نپوشیدن شبانگاهی لباس زیر با توجه به اینکه از ایجاد رطوبت و فراهم شدن محیطی مناسب برای تولید باکتری‌ها جلوگیری می‌کند، می‌تواند در مقایسه با حالت دیگر مفیدتر باشد.
اما اگر واقعاً احساس برهنه بودن را دوست ندارید، توصیه می‌شود از لباس خواب گشاد استفاده کنید.

قانون چهارم - اینکه آیا هنگام کار کردن بدون لباس راحت بروید یا نه، یک اولویت شخصی است. ولی در صورت استفاده از یک شلوارک رطوبت زدا می‌توانید از پوشیدن لباس زیر چشم پوشی کنید.
مطالعات نشان داده مردانی که لباس‌های راحت و سبک‌تری به تن می‌کنند در مقایسه با افرادی که لباس تنگ می‌پوشند، نه تنها غلظت و تعداد کل اسپرم بیشتر بلکه اسپرم سالم‌تری نیز دارند.
اسپرم یک سلول بسیار منحصر به فرد در بدن است و درجه حرارت بالا می تواند بر روی تحرک و کیفیت آن تاثیر بگذارد. کیفیت پایین اسپرم با افزایش خطر بیماریهای مزمن شایع همراه است که اهمیت بهداشت عمومی را فراتر از باروری و تولید مثل برجسته می‌کند.

قانون پنجم - مطالعات انجام شده تاکنون شواهدی مبنی بر تاثیر لباسهای زیر بندی بر بیماری‌های واژن و یا دستگاه ادراری نشان نمی‌دهد. در‌صورتی که رفتارهای جنسی و انتخاب نوع بهداشت می‌تواند در روند بیماری‌های مطرح شده مؤثر باشد. جالب است بدانید استحمام روزانه می‌تواند کمی احتمال باکتریایی شدن واژن را افزایش دهد.
بنابراین هنگام پوشیدن لباسهای مجلسی، از پوشیدن لباس زیر بندی نترسید!

قانون ششم - نسبت به نگهداری و شستن لباسهای زیر خود حساس‌تر باشید، زیرا آنها برای مدتی طولانی در برابر ناحیه حساس‌تر پوست قرار می‌گیرند. استفاده از صابون ملایم و ضد آلرژی برای شستن آنها توصیه پزشک‌بوک به شماست، زیرا هر ماده شیمیایی می‌تواند منجر به تحریک، خارش و یا واکنش های آلرژیک شود.

قانون هفتم - هر سال لباسهای زیر خود را دور بریزید.
شاید برای چیزی که خیلی مرتب شسته می‌شود کمی بیش از حد به نظر برسد، اما از آنجایی که حتی لباس‌های زیر تمیز می‌توانند تا ده هزار باکتری زنده در خود داشته باشند، این موضوع منطقی به نظر می‌رسد.
البته بیرون انداختن لباسهای زیر هر ساله بهترین گزینه سازگار با محیط زیست نیست و شاید بهتر باشد در صورت عدم ابتلا به مشکلات باکتریایی، نسبت به انجام این کار معقول‌تر باشید.

٬٬ در صورتی که هر کدام از مشکلات بالا را دارید، حتما از پزشکانِ متخصص در پزشک‌بوک مشاوره بگیرید. ،،

در یک نظرسنجی در کشور آمریکا مشخص شده است که در 25 درصد موارد، روحیه زنان تحت تاثیر لباس زیر "نامطبوع" و یا نامناسب قرار می‌گیرد. آنها همچنین دریافتند که تقریبا نیمی از زنان در نظرسنجی هنگام پوشیدن یک لباس زیر خاص احساس اعتماد به نفس بیشتری دارند.
قدرت صمیمی ترین لباس خود را دست کم نگیرید. انتخاب لباس زیر می‌تواند خیلی بیشتر از میزان راحتی شما تاثیر بگذارد.

یکی از اهداف مجله سلامت پزشک‌بوک بالا بردن سطح سلامت عمومی جامعه از طریق اطلاع رسانی و آموزش های عمومی به مردم و همچنین افرادی که از لحاظ ایمنی سلامتی ضعیف و آسیب پذیر هستند می باشد.
" این بار با دست در دست هم ندادن کرونا را شکست خواهیم داد. "

دریافت مشاوره و نوبت حضوری از پزشکان مرتبط

نظرات مشتریان ما

نظری ثبت نشده است

logo
logo

پزشک بوک اولین و بزرگترین سامانه جامع سلامت و درمان کشور ارائه دهنده خدمات پزشکی در قالب پلتفرم آنلاین مخصوص پزشکان و بیماران می باشد. پزشک بوک با هدف رفع تمامی نیازمندی‌های پزشکی و درمانی از جمله نوبت دهی آنلاین از پزشک متخصص، مشاوره آنلاین شما را تا درمان کامل همراهی می کند.

سامانه ثبت نام پزشکان و مراکز

logo etehadie
enamad
logo samandehi

دفتر مرکزی: تهران، ونک، خیابان شیراز جنوبی، خیابان سامان، پلاک 67، واحد 8

پشتیبانی پزشک بوک (از ساعت ۹ الی ۲۲):

021-91004191