صفحه اصلیمجله سلامتاخبار حوزه سلامتدر شرایط کرونا چه جوری نسخه می گیرید؟

در شرایط کرونا چه جوری نسخه می گیرید؟

ارسال نظر

تعداد بازدید: 881

اخبار حوزه سلامت

در شرایط کرونا چه جوری نسخه می گیرید؟

اشتراک‌گذاری

icon
icon
icon
icon

بروزرسانی:

04 تیر 1399

نسخه‌ی الکترونیکی (E-prescription) یک نسل جدید در دنیای پزشکی‌ست که با حذف نسخه‌ی کاغذی پزشک، زمان را برای پزشک و بیمار ذخیره می کند. تجویز الکترونیکی با استفاده از نرم‌افزارهای دارای قابلیت صدور نسخه‌ی الکترونیکی (E-prescription)، به پزشکان، پرستاران و داروسازان این امکان را می‌دهد که با حذف نسخه ی کاغذی بسیار راحتتر با بیمار و داروخانه در تماس باشند. این قابلیت جدید حوزه‌ی دیجیتال، ریسک‌های نسخه نویسیِ کاغذی و سنتی را به شدت کاهش داده است.

تصویر بلاگ

نسخ الکترونیکی E-prescriptions) و امنیت سلامت بیمار

از زمانی که در دنیا نسخه های سنتی کاغذی جای خود را به نسخه های الکترونیکی داده اند، به دلیل حذف نوشته ی خطی، خطاهای نسخه پیچی در داروخانه ها پایین آمده و داروهایی که بیماران پس از مراجعه به پزشک از داروخانه دریافت می کنند قابل اعتمادتر هستند و این دقیقا به این علت است که دست‌خط پزشک که ممکن بود بارها و بارها توسط نیروی انسانی اشتباه خوانده شود در این سیستم به طور کامل حذف شده است. یکی دیگر از مواردی که به سلامت هرچه بیشتر بیمار کمک می کند کنترل داروهای او در این سیستم است. بدین معنی که سابقه ی دارویی بیمار ذخیره شده و با مراجعه به هر پزشک بدون نیاز به توضیح سابقه‌ی دارویی وی در سیستم وجود خواهد داشت.

فواید نسخه‌ی الکترونیکی (E-prescription)

  • اطلاع رسانی جدی از آلرژی ها، اثرات دارویی و موارد تکراری به پزشک با مشاهده ی نسخه های قبلی بیمار و سابقه ی دارویی دارویی تنها با فشردن یک دکمه.
  • صرفه‌جویی در زمان با کاهش مراجعات تلفنی و حضوری به داروخانه ها.
  • بهبود بهره وری: سالیانه هزاران تماس از سمت کارکنان داروخانه با پزشکان در رابطه با اثرات داروها و آلرژی‌ها گرفته می شود که این امر زمان زیادی از هر 2 طرف خواهد گرفت. استفاده از نرم افزارهای نسخه الکترونیک با بروزرسانی مدام داروها و اثرات آن‌ها، کارمندان داروخانه ها را نسبت به همه ی داروها بروز نگه خواهد داشت.
  • بالا بردن سرعت نسخه نویسی و اصلاح دارویی از طریق مشاهده و بررسی سابقه ی دارویی بیمار
  • ذخیره ی کامل و درست اطلاعات بیماری و دارویی بیمار: اکثر بیماران پس از مراجعه به پزشک و دریافت نسخه ی کاغذی، پس از اتمام دوره ی درمان، نسخه را گم کرده و داروها را فراموش می کنند. در صورت بروز مجدد بیماری یا مشاهده ی علائم مشابه، مجدد به پزشک مراجعه خواهند کرد و اینبار به دلیل همراه نداشتن نسخه ی قبلی احتمال بروز خطا یا تداخل دارویی بسیار بالا می رود.

با توجه به زندگی مدرن امروز و اهمیت زمان، همچنین شیوع ویروس کرونا (Corona virus) و ریسک مراجعه ی حضوری به مطب و داروخانه ها، خدمات در حوزه ی سلامتی نظیر نوبت گیری آنلاین، مشاوره‌ی آنلاین، دریافت نسخه الکترونیک و ... بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

یکی از اهداف مجله سلامت  پزشک‌بوک بالا بردن سطح سلامت عمومی جامعه از طریق اطلاع رسانی و آموزش های عمومی به مردم و همچنین افرادی که از لحاظ ایمنی سلامتی ضعیف و آسیب پذیر هستند می باشد.
" این بار با دست در دست هم ندادن کرونا را شکست خواهیم داد. "

دریافت مشاوره و نوبت حضوری از پزشکان مرتبط

نظرات مشتریان ما

نظری ثبت نشده است

logo
logo

پزشک بوک اولین و بزرگترین سامانه جامع سلامت و درمان کشور ارائه دهنده خدمات پزشکی در قالب پلتفرم آنلاین مخصوص پزشکان و بیماران می باشد. پزشک بوک با هدف رفع تمامی نیازمندی‌های پزشکی و درمانی از جمله نوبت دهی آنلاین از پزشک متخصص، مشاوره آنلاین شما را تا درمان کامل همراهی می کند.

سامانه ثبت نام پزشکان و مراکز

logo etehadie
enamad
logo samandehi

دفتر مرکزی: تهران، ونک، خیابان شیراز جنوبی، خیابان سامان، پلاک 67، واحد 8

پشتیبانی پزشک بوک (از ساعت ۹ الی ۲۲):

021-91004191