انجام تست کرونا

شهر خود را انتخاب کنید

نوع تست خود را انتخاب کنید

تست کرونا در منزل چیست؟

سرویس تست کرونا در منزل پزشک بوک یکی از خدماتی است که جهت رفاه حال کاربران این مجموعه ارائه می شود. در حال حاضر انواع تست های کرونا پی سی آر با قابلیت تشخیص انواع سویه های آلفا، دلتا، امیکرون و تست های ترکیبی کرونا و آنفولانزا، تست های آنتی بادی پیشرفته آنتی اسپایک جهت بررسی ایمنی زایی مناسب واکسن و تست PCR جهت ارائه به کلیه ایرلاین های خارجی (ترکیش، لوفتانزا ، قطر، امارات، فلای دبی، پگاسوس، آنودولو جت، ایرفلوت، تیلویند و ...) و داخلی (ماهان، ایران ایر، قشم، کیش ایر، آتا، زاگرس، آسمان و ...) جهت سفر یا خروج از کشور در منزل یا محل مورد نظر کاربران در اسرع وقت و با نمونه گیری فوری رایگان توسط کادر متخصص و آموزش دیده با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی انجام شده و پاسخ معتبر به همراه کیو آر کد بصورت آنلاین ارسال خواهد شد.

تیم پشتیبانی پزشک بوک از 9 صبح لغایت 10 شب آماده پاسخ گویی به تمامی سوالات کاربران عزیز بوده و هماهنگی ها، پیگیری ها و تمامی اطلاع رسانی های لازم را پس از ثبت درخواست به کاربران ارائه می دهند.

پس در صورتی که میخواهید بدون اتلاف وقت و هزینه رفت و آمد و به دور از محیط های آلوده درمانی در محل مورد نظر خود که در آن آرامش کافی دارید تست دهید، برای ثبت درخواست تست کرونا در منزل اقدام کنید.

راجع به تست کرونا در منزل بیشتر بدانیم؛ سرعت، دقت، پشتیبانی

اعتماد به پاسخ تست مهمترین فاکتور در انجام تست کرونا در منزل می باشد. پزشک بوک با همکاری با برترین آزمایشگاه های گرید 1 و مورد تایید وزارت بهداشت که بصورت هفتگی توسط وزارت بهداشت اعلام می گردند به شما اطمینان خواهد داد برترین کیفیت و دقیقترین کیت ها در انجام آزمایش شما استفاده خواهند شد.

علایم کرونا چیست؟

علایم شایع بیماری کرونا بسته به سویه و در طول زمان تغییر کرده است. جدول زیر به تفکیک سویه، علایم کویید-19 را بطور خلاصه نشان میدهد. در نظر داشته باشید با انتخاب تست امیکرون از لیست بالا، سویه مورد نظر نیز توسط تست های ما گزارش خواهد شد.

علائم

دلتا

اُمیکرون

آنفلوانزا

سرماخوردگی

سرفه

شایع (خشک)

شیوع کمتر

شایع (خشک)

شایع (ملایم)

آبریزش بینی

شایع

برخی اوقات

شایع

شایع

عطسه

ندارد

شایع

ندارد

شایع

گلو درد

شایع

شایع

برخی اوقات

شایع

تنگی نفس

شایع

شیوع کمتر

ندارد

ندارد

تب

شایع

شیوع کمتر

شایع

مقدار کم

تعریق شبانه

ندارد

برخی اوقات

ندارد

ندارد

لرز

شایع

شیوع کمتر

شایع

ندارد

سر درد

شایع

شایع

شایع

نادر

از دست دادن حس بویایی

خیلی شایع

شیوع کمتر

ندارد

ندارد

خستگی

شایع

شایع

شایع

برخی اوقات

مدت زمان علائم (بجز موارد بستری)

۴-۷ روز

۲-۴ روز

به طور معمول 2 روز (۱-۴ روز هم امکان دارد)

۲-۳ روز

انواع تست کرونا در منزل و محل کار در پزشک بوک چیست؟

تست های کرونای انجام شده در منزل پزشک بوک، عمدتا تست PCR بوده که شامل تست کرونای 24 ساعته، تست کرونای 12 ساعته، تست امیکرون در منزل، تست های 24 و 16 ساعته کلیه ایرلاین های خارجی و داخلی و تست های پیشرفته آنتی بادی آنتی اسپایک جهت سنجش ایمنی زایی واکسن می باشد. تمامی تست های فوق به صورت رایگان نمونه گیری شده و هزینه مشاهده شده در پنل های بالا هزینه نهایی پرداختی کاربر می باشد.

طبق اعلام CDC و همینطور سازمان بهداشت جهانی، تنها راه تشخیص ابتلا به کرونا آزمایش PCR کرونا می باشد و علایم بالینی ارزش تشخیصی ندارند و علایم مشترک با سرما خوردگی و آنفولانزا زیادی وجود دارد و همچنین همه افراد همه علائم بالینی را تجربه نکرده و ممکن است کاملا بدون علامت مبتلا باشند. پس جهت اطمینان انجام تست پی سی آر تنها راه تشخیص می باشد.

لازم به ذکر است کیت های تست رپید (فوری) نیز از ارزش تشخیصی پایینی برخودار بوده و تنها مثبت شدن آنها برای پزشکان ارزش تشخیصی دارند.

جوابدهی و تفسیر جواب آزمایش کرونا

با اخذ سرویس از پزشک بوک، نتیجه آزمایش حداکثر تا ساعات ذکر شده برای شما ارسال خواهد شد

چه زمانی جواب تست کرونای من مثبت است:

در صورتی که جواب تست کرونای شما مثبت باشد در جواب POSITIVE یا DETECTED مشاهده خواهید کرد. همچنین یک عدد CT گزارش خواهد شد.

اگر CT مساوی یا کمتر از 20 باشد، به احتمال خیلی زیاد نمونه گرفته شده حاوی میزان زیادی از کرونا ویروس می باشد.

اگر CT بین ۲۰ تا ۳۵ باشد میزان ویروس در نمونه در حد متوسط بوده احتمالا اواخر عفونت ویروس کرونا می باشد.

اگر CT بین 35 تا 40 باشد نمونه مثبت ضعیف است و برای تفسیر باید به علائم بالینی بیمار توجه نموده یا در مواردی تست تکرار گردد.

چه زمانی جواب تست کرونای من منفی است:

در صورتی که جواب تست کرونای شما منفی باشد در جواب NEGATIVE یا NOT-DETECTED مشاهده خواهید کرد.

در صورتی که جواب تست کرونای من مثبت شد چکار کنم؟

در صورت مثبت شدن جواب تست کرونا، اولین کار انجام قرنطینه صحیح می باشد. قرنطینه برای سویه دلتا 21 روز و سویه امیکرون 10 روز توصیه می شود.

در صورتی که نیاز به ویزیت پزشک عمومی یا متخصص در منزل دارید می توانید از خدمات پزشکی در منزل پزشک بوک استفاده کنید.

امکان ویزیت حضوری پزشک متخصص، سرم تراپی، تزریقات انواع دارو و رمدسیور و سایر خدمات پزشکی در منزل طبق درخواست شما میسر خواهد بود.

اگر علائمی ندارید، جهت انجام تست مجدد و اطمینان از منفی بودن پیش از خروج از قرنطینه 7 الی 14 روز بعد اولین تست مثبت، مجددا تست کرونا در منزل دهید.

logo
logo

پزشک بوک اولین و بزرگترین سامانه جامع سلامت و درمان کشور ارائه دهنده خدمات پزشکی در قالب پلتفرم آنلاین مخصوص پزشکان و بیماران می باشد. پزشک بوک با هدف رفع تمامی نیازمندی‌های پزشکی و درمانی از جمله نوبت دهی آنلاین از پزشک متخصص، مشاوره آنلاین شما را تا درمان کامل همراهی می کند.

سامانه ثبت نام پزشکان و مراکز

logo etehadie
enamad
logo samandehi

دفتر مرکزی: تهران، ونک، خیابان شیراز جنوبی، خیابان سامان، پلاک 67، واحد 8

پشتیبانی پزشک بوک (از ساعت ۹ الی ۲۲):

021-91004191